06 January 2011

kerana excited

pernah aku terdengar info berbunyi sebegini :

"jika seseorang hendak menguruskan badan beliau kena sentiasa bersenam dan berjongging untuk mengurangkan lemak – lemak yang terdapat pada badan diorang bukan? begitu juga dalam menaikkan berat badan. Workout penting dalam membentuk otot – otot yang terdapat pada badan kita. Bagi mereka yang terlampau kurus, ini sangat penting dalam membentuk otot mereka. Workout neh tidak semestinya dilakukan di gym semata – mata. Anda boleh juga lakukan semasa anda berada dirumah atau berjogging diluar."

so memang aku berminat nak try lah.. hehehe
semangat punye pasal..
aku beli kasot sukan kaler itam + pink lagik ;)
aku beli jugak 3 - 4 helai tshirt nak bawak g jog nant..
hehehe

balik keje aku tak hiraukan penat..
terus siap2..
yea yea nak jog..
fuhh fuhh... naik la berat badan aku
ta mo ar kurus kurus lagi ;)


hari pertama!
aku p la eco park taman botani dekat ngan umah abg aku neh...
sesampai je tgk ramai org jog..
deting..
jenjalan..
bg ikan makan..

tp aku kan tgh excited neh..
lepas baper langkah dari pintu pagar masuk.. aku terus start jog dengan megahnye..
4 - 5 org aku pintas dengan semangatnye.. hehehe..

tetibe aku teringat..
erk.. aku tak warm up pon kan..
terus jog je neh...
isyhh... so aku stop la jap... igt nak warm up dulu..
tgk kat blakang.. pakcik.. abg.. kakak.. yg aku pintas td.. tgh jog lagi..

hehehe malu plak.. nnt mesti depe gelakkan aku..

alah.. bio la.. aku jalan la pelan2.. memandangkan kaki aku rase sakit..
pehtu aku jog sikit.. jalan sikit.. smpai 3 round aku pusing..
jadi lah... first day.. esok improve lagik...

tapi..

keesokan harinya aku tak dapat p jog pon...
sebab kaki aku sakit akibat tak warm up mase jog semalamnye.. huhu
lusa nye pon aku masih jalan terjengket2..
kejang otot kaki aku..

so moralnya di sini...
nak jog jgn lupe warm up dulu ok..
itu penting!
huhu

cepatla kaki aku sehat.. nak g jog lagik ;)

2 comments:

Aku tomoyo said...

cik dieya,, igt b4 jog tu warm up dulu...
btw gud luck!!
kta pon dlm usaha nk naikkn bdn ni..

dieya said...

as... nape aku tomoyo?? huhu
yer la .. jom kiter naikkan berat badan meh..