12 November 2008

DuGaAn FinAL ExAm


Memang menggerunkan…

Actually aku agak bersemangat nak menghadapi final exam kali ni. Dalam erti kata lain aku confident lebih sikit dari sem sem sebelum ni.

First paper law… aku sanggup tak balik cuti study week ( cuti study pun 3 hari je, nak balik camane???)
Aku lepak uitm je nak study. 2 hari sebelum final aku diserang demam.. maybe sebab tak cukup tido kot.. macam biasa aku telan panadol je.

Walaupun demam tapi aku still gagahkan jugak diri aku nak study. Sampai hari exam pun aku still tak sihat lagi. Kalau ikutkan kudrat yang ada, aku memang tak larat. Menggigil badan aku kat dalam dewan pekse. Dengan sejuk air-cond lagi, kuar dewan panaz terik pulak. Demam aku semakin menjadi2…


















Aku bertawakal je jawab exam, aku dah usaha .. tapi agak frust sebab aku demam teruk camni, buat aku sangat lemah… nak makan pun aku tak berselera langsung, telan untuk alas perut je sebab nak makan ubat. Tapi last2 aku muntah jugak..

Paper seterusnya akaun. Aku buat keputusan nak pergi klinik, sebab demam aku sikit pun tak menunjukkan ciri2 nak surut…

Sampai klinik, aku timbang berat badan n aku terkejut sangat berat badan aku dari 42kg turun sampai 37kg… ya allah… tiba2 aku jadi takut… mana tak nya berat badan aku turun macam tu, aku takde selera makan langsung, dah tu, tiap2 malam aku muntah. Batuk teruk.. sampai aku takde suara… sedih nya aku…

Macam2 kaler ubat yg aku dapat. Start ari ni idup aku bergantung dengan ubat.. aku kuatkan semangat nak study jugak walaupun hanya tuhan yang tahu betapa aku dah tak larat sangat..




Abis exam akaun, aku still demam lagi, maknenye dah seminggu aku demam… dah seminggu aku pakai baju berlapis2 + stoking lagi. Dah macam orang dalam pantang pulak. Ada gap 3 hari sebelum paper costing… tiba2 aku rase rindu kat kg, kalau kat umah, mesti aku tak macam ni, mak ade tengokkan aku…

Lastly aku berkeras nak balik umah. Aku dah tak pedulik.. aku nak balik!!!
N aku balik juga… rindunye aku kat mak n abah. Lame sangat rasanya aku tak balik umah… mak tegur cakap aku makin kurus.. hem.. kurus.. aku makin kurus…. Sedey tau.

Happy duk umah, aku study pun kat umah, sehari sebelum exam baru aku nalik uitm.. dan dan demam aku menjadi-jadi balik… n sesampainye uitm aku dah jangka memang aku demam….

Abis exam aku g klinik lagi, ubat batuk da sebotol abis, tapi suara aku still garuk.
Ubat demam jangan cakap la… licin sume…

Masuk ni da 2 minggu aku demam. Doc tu risau tgk keadaan aku, yer la dah la tgah final exam. Die amek darah aku, n suh aku datang lagi rabu depan, pergi hospital n nak x-ray. Kali ni die bagi ubat lagi banyak daripada ari tu…

Aku sedih n takut sangat.. aku tak pernah demam teruk macam ni.. aku harap aku tak ape2…

Tapi alhamdulillh… cukup 3 minggu aku demam, aku dah semakin sihat, suara pun dah kembali normal, Cuma batuk ada sikit lagi… sekarang tinggal 1 paper last. Semoga aku dapat jawab dengan sempurna… aku tak nak sakit lagi, aku ada azam baru nak naikkan balik berat badan aku

No comments: