24 May 2010

membina kesabaran~~~

dulu~~
aku ni leh tahan
panas baran nye...
tapi takdir telah mengubah segalanya bila mak aku mengerah aku pergi belajar menjahit time lepas spm ari tuh... huhuhu

percaya atau tak...
menjahit memang memerlukan kesabaran yang tinggi
siksa bagi aku yang baran ni nak belajar mende tu tau....

then bile da grad sijil jahitan.. aku sambung study kat uitm....
setel la segulung diploma n skarang tgh on d way utk degree plak..

sekarang ni....
da masuk 2 minggu aku lepak umah makcik aku (adik mak) kat kem tentera keramat, KL.
pe?? ingat aku saja2 lepak ka???
aku tlg makcik aku menjahit kat sini... tempahan baju.. na'uzubillah banyak giler..
makcik aku plak kurang sehat....


tup tup
datang sini aku dapat blaja jahit baju lain2... hhheheheh

baju kurung
ni memang aku reti lame da...
tp tak tau lak mak cik aku ader tips camane nak jahit dengan lebih senang, cantik n kemas..


kurung moden
ni pon penah blaja dulu tapi tak dipraktikkan so da lupa...
skali ropol2 kat tangan tu aku da reti nak wat..
=p


kurung pahang
baju ni cantik... n bile da blaja takdela susa mane.. huhu


well... bukan senang...
sangat susah actually

pinggang aku rase nak patah duk menjahit sehari suntuk
tekak aku da loya nak termuntah tgk mesin jahit tuh
kepala otak aku naik migrain mengadap kain n benang~~


then... demi menghadapi semua tu.. aku tingkatkan tahap kesabaran aku.....
sabar dieya... go go go... =)

5 comments:

idura said...

yeke? yeay... pasni bule suh ko je wat suma baju2 kak yang ek?

balik ke weekend nih?

ღ misz_ija ღ said...

yeahhh!
nnti nk rye aku upah ko je keyh??

dieya said...

kakyang: haha bley.. jgn lupa upahnya...
ija: haha.. tgu aku bukak kedai jahit la yank... ekekkeke

muhammad zaaid - lanzaafame said...

akak bole jahit orang operation x? :D

dieya said...

hohoho.. tu keje doktor..