27 June 2009

aku beramboss!!!

Tanggal 26 june 2009 bersamaan Hari Ulangtahun kelahiran aku yang ke 21 juga , telah mencatatkan sejarah di mana aku meletakkan jawatan sebagai ‘backup cashier’ di Pasaraya Yat Fong Herbs N Foods. Sebuah pasaraya yang menjadi perhatian kepada penduduk sekitar Kampung ketoyong, dan peniaga2 runcit dan kedai makan area tanjong malim.


Pasaraya Herbs N Foods bukanlah pasaraya yang besar, menjual barangan runcit , makanan, barangan keperluan harian, juga turut menjual pelbagai jenis herba dan ubat.



Kenangan di YAT FONG


Ni la barisan cashier di pasaraya Yat Fong Herbs N Foods. Gambar ni diambil pagi2 tengah tunggu kedai bukak. Sebagai cashier harus hukumnya kami datang awal sebab customer akan terus menyerbu sebaik saja pasaraya di buka tepat jam 9 pagi.


Diperkenalkan dari kiri,

kak Nusrat, dieya, ambigai, n ija


memula tu, sangat susah nak membiasakan diri. Tapi lama2 aku rasa sayang sangat nak meninggalkan kawan2 kat sini tapi apa kan daya..

demi melanjutkan pelajaran, aku terpaksa berhenti kerja.


Istimewa buat supervisor yang kecoh:

Kim yoon: u cantik sangat.. tegas, yakin, n pandai. I will be mizz u la

Bawani: u bezz, baik, kelakar n comel


kawan2 yang lain:

Ah yei, Ravi, Saravanan, rahim, anjie

rakan dari seberang:

Kak ana, kak sapna, kho thay, naing…


Dan

Istimewa buat moe…:

Jejaka Myanmar yang pemalu.. hensem.. comey n cool..Dieya shintei moe juge.. heheheh

Ada masa kita jumpa lagi..


Selamat tinggal semua… semoga bertemu di lain hari… emmmuuuaaaahhhxxxx

Gua berambozz dulu..ada masa gua datang lagi kasi kecoh ini yat fong..

kui kui..

2 comments:

idura said...
This comment has been removed by the author.
idura said...

hakhakhak...
Ko suke kat budak myanmar tu ke?
hilng akal?????????????