12 June 2010

sebaik2 cinta

well..
dis is part of my collection...
novel kesayangan aku...

novel ni bukan sebarang cinta karat ok...
sape yang penah bace die akan faham n tau betapa HEBATNYA citer2 ni..
especially "bagaikan puteri" sbb ia adalah novel permulaan yang memperkenalkan watak seorang saifuddin.. :">

membuat aku menggilai seorang pahlawan ciptaan yang digelarkan laksamana sunan..
ntah wujud ke manusia semulia n sehebat beliau..
huhuhu

aku harap novel ni tak akan di "filem"kan macam citer lagenda budak setan tu
sbb for sure nilai ke"best"an nye akan luntur.. [-(

ni latest aku beli 3 hari yang lepas tp baru hari ni aku berkesempatan bace sampai abes...
kompom bersambung lagik la citer nih..
ok gak sbb nanti takdelah aku rindu sgt kat hero aku tuh.. =p

memula aku frust sbb citer nih agak bosan biler hero kesayangan aku lambat muncul
plus
banyak citer sal watak baru + cerita tentang peperangan..
= B.O.R.I.N.G =
tp biler laksamana ku kembali.. huhuhuhu mmg best lah!!


"manusia itu suka meneliti sesuatu berdasarkan kebenaran akal, sedangkan banyak perkara yang sukar dirungkai dengan kebenaran akal kita sendiri, yang jelas memerlukan iman dan takwa untuk berfikir.
Maka apabila kita diizinkan Allah untuk menerima kebaikan, kita wajib bersyukur,
apabila dibentangkan kesusahan maka bersabarlah
kerana hikmah pasti menyusul..
insya-Allah"

**ni dialog laksamana sunan yang aku pilih nak display kat lam entry nih..


yang pasti cerita ni bukan sekadar ceritera cinta tapi penuh dengan fakta dan fantasi tapi masih ada terselit hikmah tersembunyi serta pengajaran buat kita semua...
baca la.. huhu
=D

3 comments:

Anonymous said...

p bc buku akaun tuh -aku

idura said...

i booking eh...
sila bwk balik kg this week...
(",)

dieya said...

aik.. bley lak booking2... hohohoho