17 July 2009

MaCaM BaGoZZZ!!!!

16 julai 2009

hari ni, semua pelajar UiTM Non-Resident (duduk luar campus), diminta berkumpul di dewan UiTM, ade sedikit taklimat dan nasihat dari timbalan pengarah kampus, so aku n d geng (semenjak duduk luar ni) mmg tak pernah miss aktiviti cenggini, motif kami adalah makanan free yg bakal dibekalkan nnti.. huhuhu

aku n d geng duduk dibahagian agak belakang dalam hall tuh..
sepanjang taklimat berlangsung, budak blakang aku nih asek memekak je, goyang2 kusi aku lar
...
tapi doesnt matter.. biar je la kan??

antara isu2 yang dikupas:
  • tiada peruntukan makanan utk student NR
  • stiker kenderaan hanya akan diberikan pada student dip (part5-6) dan degree sahaja.. (maknenya student yg extend tak leh bawa kenderaan)
  • perkhidmatan bas UiTM
  • peraturan luar kampus
lastly cam bese, sesi soal jawab:

overall ramai student yg complain pasal kebenaran membawa kenderaan masuk kampus... aku pon tak berapa setuju sebenarnya.. tapi apa yg ditetapkan, siapalah aku nak bersuara..

tapi....

yang buat aku bengang adalah kepada student2 kuang hajau yang duduk di barisan belakang tempat duduk aku tuh!! kot ye pon tak puas hati, xpayah la bersikap biadap.. matanglah sikit, hormatlah pada majlis yang berlangsung.. at least hormat pada timbalan pengarah kampus, PM FISAL tu...

tau tak ape yang depe cakap???

ni summary kejadian ari tuh...
(ayat2 yg terkeluar dari mulut mereka2 yg tak bersyukur)
p/s: actually depe bengang sebab kemudahan2 utk student extend banyak yang disekat..

  • sape yang suke duduk kat UiTM b*d*h ni..
  • bukan kami yg nak extend... lect yang tak reti mark paper taknak bagi kami lulus (statement org tak cukup akai)
  • cakap je mmg la senang, tak pakai otak.. b*d*h!! (patut ke depe ckp kat PM FISAL CENGGINI??
  • ingat kami teringin sgt nak blaja kat sini? Perak dah la panas.. (lagi panas telinga aku!!)
  • dah tau tak cukup kolej, sape suruh amek student ramai2????
depe ni pengecut.. buat kecoh setakat belakang tabir watpe?? p la cakap direct depan PM FISAL tuh... tapi, aku dapat rasakan yg PM FISAL sebenarnya terdengar n tersinggung dgn sikap student.. sebab aku dapat rasa perubahan nada suara die...

wahai kawan2 (yang extend dan biadap itu)

jangan salahkan lecturer atas kegagalan korang tak dapat grad pada waktunya..
korang yg study, korg lah sendiri extra usaha kalau nak berjaya...
jangan hina uitm,
tempat menimba ilmu pengetahuan..
kalu uitm tak amek ramai student,
(maybe korang pon belom tentu dapat tawaran study kat sini.. (termasuk aku)..
bersyukurlah atas apa yang ada
kalu tak suke uitm perak, juz quit la... apesai terhegeh2 kat sini lagi!!

sepanjang taklimat tu berlangsung, terlalu banyak sgt statement yg tak masuk akal+tak matang yang dilemparkan oleh makhluk tak de adab ni...

ade juga pic bebudak tu aku sempat snap tapi.. bila aku pk2 blik, tak perlu la aku display, nant menjatuhkan air muka mereka dan keluarga mereka tu...
cuma...
kesimpulannya.. budi bahasa budaya kita.

9 comments:

Aienz said...

huhu aku terase beb...
sbb aku mmg slahkn lect....
dia tetekan dieya...
tekanan dak extand nih lg berat dr tekanan repeat pepar...
aku x menyokong dia.. tp org klu da dlm tekanan emosi x dpt dkawal..
aku akui aku pon kdg2 rase tensen dok kt uitm tu lg sbg dak xtend..
tp klu aku byg kn aku stay as degree stdent.. dgn smgt yg ada aku x de la merungut cm nih...

p/s tuhan je yg tahu perasaan dan tekanan yg d hadapi oleh semua dak extend... bila da blaku pekara cm nih student tu d salahkan 100% tp hakikat nya sbenar nye dah d takdirkan tuhan bukan rezeki kami...jgn ckp je... cube selami ujian yg kami lalui...

dieya said...

bukan tak memahami.. tapi perlu ker bersikp kuang hajar??? aku tak cakap kau lah, entry ni khas utk bebudak mangkuk yg duk kat barisan belakang aku malam tuh.. tak sikit pun kene mengena dgn ko eh... so jgn slh paham..

Anonymous said...

Budak2 tu bangang dari segi moral. Marahhkan uitm sbb amik student ramai..patutnya, uitm yg marah dorg sbb malas kemudian meramaikan lg bilangan student.

not2cool

idura said...

hemmmm... mmg tak matang sungguh.. Cemane la bley jadi warga 'U'.
Kalo nak sentap sekalipon, biar cara yang betol... Men memekak kat belakang tu wat hape. direct face to face ar ngan Pengarah Kampus...
Patotlah, ramai graduan kita sekarang da tak berkualiti.... huhuhuh...

dieya said...

tui tu... i yg dongar ni lg sakit telinga dan otakk

Anonymous said...

ooo.. baru paham skrg nih.. Idura tu kakak kepada dieya.. hmm.. begitu rupanya...


not2cool

dieya said...

baru tau ke not2cool??

mykupang ;)= said...

"ingat kami teringin sgt nak blaja kat sini? Perak dah la panas.. "

kupang sokong ayat tu 100%...tu pon kalau keluar dari mulut org Eskimo laa...heheheh

Aiyad said...

aku baru je nak masuk uitm perak ni, juz nak tau bleh bwk kenderaan or x, tibe2 terjumpe plak entry ni.. huhu, ade gak manusia camtu..kak dieya, below part 5 and 6 xleh wak masuk knderaan??