26 September 2009

aidilfitri yang berbeza..

Countdown.

:: JUMAAT .................................

Menjelang hari raya..Berakhirnya puasa..
Bergema takbir senja..
menyambut syawal tiba….


Da nak abeh raya.. aku baru terhegeh2 nak citer pasal raya.. huhu
atas unsur2 ke’BZ’an akhir2 ni,
baru sekarang aku berkesempatan nak men’STORY’…


Aku balik trolak hari jumaat dengan jiwa RAYA.. motivasi nak siapkan baju raya.. n paling best aku ada RAMBUT RAYA… hehehe


:: SABTU .......................


Lepas sahur aku terus potong kain nak wat baju raya..

mak sibuk prepare bahan2 nak bakar lemang..

kakak2 aku plak sebok la buat kueh raya..


Tapi dalam tengahari tu, kami dapat satu berita sedey.. pak usu aku yang tenat kat hospital dah menghembuskan nafas nya yang terakhir..

jenazah dikebumikan lepas asar tu jg..

aku tumpang sedey tgk mak sedara aku n anak2nya yang kehilangan pak usu..

semoga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang beriman..

marilah bersama2 kita sedekahkan al-fatihah untuk arwah…


Semua persiapan raya kat umah plak terbengkalai macam tu je..



DI AIDILFITRI…...................


walaupun dalam keadaan sedey atas pemergian salah seorang ahli keluarga aku,

persiapan raya yang terbengkalai tetap disiapkan dengan ala kadar..

Lemang pun siap pukul 2.00 pagi…


Baju raya aku siap kul 10pagi..
mandi n terus pakai…

Tomyam juadah di pagi raya pun serba kurang..

tapi tetap sedap di tekak aku..

jemput2 makan meh..

tak bayak story..

tak banyak aktiviti raya kali ni..

pic family pon takde sebab segalanya kelam kabut..

pape pon


selamat hari raya.. maaf zahir n batin..




No comments: