12 January 2011

:: KaReNa HuJaN ::

~hujan yang turun bagaikan mutiara~~

alangkah indahnya kalau dapat aku tadahkan titisan-titisan "mutiara" itu..
tapi apakan daya, itu hanya perumpamaan..
camner pun hujan itu tetap RAHMAT dari yang maha Esa..
bayangkan kalo Xujan.. alamatnya kering kontanglah bumi ni nanti kan..
Syukur alhamdulillah~~ Hujan~~


dah tak dapat nak dikire berape kali aku balik keje dengan basah kuyup..
hujan di kala petang~~ lebatnye!!
nikmat sungguh pada mereka-mereka yang sedang tidur~~ huhu

dan kepada mereka yang memandu kereta / lori / bas / treller... di jalan raya tu..
kau kasihanilah insan-insan kerdil sepertiku~~
janganlah ditambahkan lagi percikan air kepada perempit seperti aku..
dah cukop lenjon dah neh!

dan pesanan kepada perempit tegar, termasok aku :P
kalo ujan lebat sangat tu, berhentilah meneduhkan diri dulu
sangat bahaya menunggang dalam keadaan hujan yang lebat..
dan!
pastikan barang-barang berharga disimpan kat tempat yang selamat!

jangan jadik macam aku..!!
letak hp dalam plastik, tapi tak pasan plastik tu tak tutop rapat..
Air bertimpa2 + air terperecik sana sini
HEBAT!!
sampai umah tengok2 hp dah sewel macam aku!!
HUWAAA..

maka, disebabkan hp aku adalah asset yang sangat penting umpama nyawa aku
tambah pulak ianya pemberian some"one"
dengan segera aku bergegas ke GM!
kos me"repair"nye sudah cukop melarikan budget aku untuk bulan neh.. adeh!


dan selama aku berada di GM..
mata aku terbukak tgk hp2 yang laen~~

tapi...

kalau diikotkan budget aku tahun neh..
aku dah peruntukkan sejumlah $$$$.$$ untuk bayar utang kat k.yg
dan
balancenye berjumlah $$$$.$$ nak disumbat kedalam ASB

tapi biler hati aku dah bergoyang dengan niat terpesong untuk beli hp baru...
adeh... camno neh!

Bertahan lah Dieya~~
Hindarkan Diri dari hasutan syaitoonnn...
Do u need new hp? No...
okay then, i dun need diz..

bertahanlah Dieya.. bertahanlah~~

p/s: hp ape ye yg best skrg nih.. ;) he he


3 comments:

zaaid (tuulang-lanzafame) said...

dari beli enpon baek beli kete. bole jalan2 dengan some'one' tuh. tak kene hujan :D

Anonymous said...

sape sameon yang malang tu..heheheh

dieya said...

blah r piji.... ko la sameon...
die some"one"...
sekeh mau?