12 November 2008

“RELA DI SELUDUP”

Wah.. tengok title macam aper punyer kes jenayah la gamaknye ye? Aku ade story nak share…. Bacalah…. Please…

Minggu ni (25-29 ogos) adalah minggu amat bz n sangat mencabar bagi aku. Dalam 5 hari, aku terpaksa menyiapkan diri untuk 4 test. Subjek akaun, law, costing & financing. Bayangkan betapa penatnya kepala otak aku terpaksa bekerja keras untuk enter data dalam memori yg tak berape besar space nya ni…























Weekend tu plan aku nak balik kg la. Lagipun kakak aku nak wat kenduri kekah utk anak die. So, memandangkan aku ni ader 4 org adik beradik je, sumbangan tulang 4 kerat aku memanglah amat di harapkan… dahla nyah tgh pregnant, kak Yang baru lepeh bersalin, abg ipar aku accident plak. So aku n yeop je la yg sehat, campur lagi dgn k. yan n abg fzly (ipar).

Tapi….

UiTM plak ader wat sambutan bulan kemerdekaan pd minggu yg same…kire nak countdown la detik2 mejelang 31 ogos nanti. So, semua pelajar di larang bermalam di luar. Kene pergi ke sambutan kemerdekaan tu. Bermula pada tengahari sabtu, 30 hb tu guard da kawal ketat gate uitm. Kalo bg alasan nak kuar neli barang kat luar jap pun, guard tu suh tgl matrix kad. Ha… abeh aku ni camaner????



Huh aku pantang betul kalo ade org yg menghalang niat ikhlas aku nak membantu kuarge kat umah!!! Ader la sesetengah pihak yg tak reti memahami ni menokok tambah cerita konon guard memang x bg kuar la ape la, kawalan ketat la..

aku tak kire… aku balik jugak dengan sab. Kitorang meyeludup dalam bonet kete… hehehhe! Pueh ati aku, itu dah kire jalan terakhir dan yg paling bernas yang terlintas dalam fikiran aku dgn sab wlupun idea tu ntahape2…. Yg penting aku selamat juge pulang kerumah pd hari sabtu tu.

Pengalaman di sumbat dalam bonet tu kelakar sangat. Rase macam kene colek dgn rela hati… heheh. Actually sebenarnya hari tu kalo aku cakap kat pak guard yg aku nak balik sbb ade kenduri kg, bole je, tu di kire emergency la. Tapi aku ni memang gemor buat keja pelik2 ni…

Pape pun marah aku pada UiTM kejap je… UiTM tetap di hatiku…..


No comments: