10 January 2009

Perjuang yang belum selesai…

Gambar hiasan

Selamat menyambut awal muharram.. dan selamat tahun baru….
Sedar tak sedar masa begitu pantas berlalu… detik demi detik meninggalkan pelbagai perkara dalam bentuk nostalgia, yang pastinya tak mungkin akan dapat kita rasai lagi, hanya yang mampu untuk dikenang saja…

Sebagai manusia biasa, sudah menjadi lumrah, kita akan selalu mengenang perkara yang sudah berlalu… kita akan merindui suatu kehidupan yang pernah kita jalani dulu.. oleh itu, hargailah hari ini, kerana hari ini tentunya akan berlalu dan satu masa nanti kita pasti akan merindui hari ini…. (paham ke ayat belit aku ni.. hehehe)




Tapi walau apa pun ia, yang ,manis jangan dilupakan, dan yang pahit kita jadikan iktibar dan pengajaran. Kita kene ingat!!!! KEGAGALAN BUKAN BERERTI KEHANCURAN tapi ia sebenarnya memberi kita pengalaman yang amat bernilai di masa hadapan. Orang yang bijaksana adalah org yang selalu menjadikan kesilapan lalu sebagai iktibar… so, ingat!!! Never repeat d same mistakes!!!



Hari ni telah melangkah ke tahun yang baru. Umur semakin meningkat… masa terus berjalan… aku suka dengan satu rangkap lirik lagu kumpulan slam….

Roda hidup kan terus berputar, masa tua kan terus mengejar… usah terlalu genggam yang lalu.. biarkannya di situ….

Rasanya baru lagi aku melangkah ke uitm… n sekarang aku pun macam tak percaya yang aku berada di tahun akhir dalam program diploma perakaunan di sini. Memang tak sabar2 nak grad coz I’m really tired sitting here… tapi bila aku masuk first class aku pagi tadi, aku tersentuh dengan kata2 lecturer aku…. tinggal hanya 14 minggu saja lagi aku dan kawan2 di sini… macam yg aku membebel kat atas tu, ia akan jadi kenangan yang aku bakal rindui…



Pi dari ak part 1 sampai part 6

So, azam aku tahun ni untuk kumpul sebanyak mana kenangan manis yang dapat aku abadikan kelak… this sem tak banyak subjek. Aku yang mulanya tensen sangat dengan masalah kolej, result exam, kawan2, duit, finally dah beransur settle…alhamdulillah… nampak kecik, macam lemah tapi hati cekal beb.. huhu

K tatau nak ngarut pe lagi… luv u uitm… kau di hatiku

My sumber inspirasi

No comments: